חדרי בריחה הולנד

חדרי בריחה בהולנד (מחוץ לאמסטרדם)

נכתב ע"י גיא בוסקו,  הבעלים של חברת הגיימיפיקציה המובילה בארץ

את השבוע שעבר בילינו בהולנד כחלק מהמשלחת הישראלית לכנס חדרי הבריחה העולמי שהיה מטורף לחלוטין.

על יומיים מלאים במפגשים מעוררי השראה עם בעלי חדרים מכל רחבי העולם, הרצאות, סדנאות, הדגמות של משחקים, הרפתקאות סודיות, ושלל רגעים אדירים כמו למשל שיחה עם בעל חדר מלבנון על קהילת האסקייפרים בביירות, כל זאת ועוד… לא בפוסט הזה.

גם החוויה הגדולה והעוצמתית ביותר שעברתי בחיי בתחום הזה (הרפתקת בריחה מכלא עם 200 משתתפים, 60 שחקנים, 15 קווי עלילה וכו') ראויה לפוסט נפרד.

לפני, אחרי, ובין לבין כל הנ"ל, גם שיחקנו בחדרים "רגילים". אז זה פוסט כזה.

סך הכול שיחקנו בעשרה חדרים, שזה מעט יחסית לקבוצה שלנו בחמישה ימים, אבל בהתחשב בזה שהיו גם יומיים של כנס, זה סוג של סביר.

את כל החדרים הזמנו מראש עוד לפני הטיסה, כשרק על החדרים באמסטרדם התבקשנו גם לשלם מראש בעת ההזמנה.

אז המסע מתחיל:

The Girl's Room

המתחם הראשון שהגענו אליו במסענו דרומה היה גם המתחם הגדול ביותר שנתקלנו בו בטיול. מתחם בילוי ענק שיש בו שלושה חדרי בריחה, בר משקאות, ספות, שולחנות משחק, משחקי וידאו, משחקי לוח, ושטח אירוח ענקי שנמשך ונמשך וכולל חדרי ישיבות וחדר קונצרטים והמון הפתעות. זה גם היה המתחם היחיד שבו הם מושיבים את השחקנים אחרי המשחק לצפות בעצמם (חווייה קורעת מצחוק בהתחשב בזה שמדובר בחדר מפחיד) ובאופן כללי האירוח שם היה מדהים. התקבלנו כמו אורחים חשובים מאוד, קיבלנו משקאות על חשבון הבית והמפעיל ענה לכל מיליון השאלות שהיו לנו על המתחם ועל החדרים שלהם בהתלהבות ובהכרות טובה מאוד עם התחום.

במתחם יש חדר נוסף שנקרא The Dome ונמצא בבנייה כבר מעל שנתיים. הוא אמור להיות אחד הדברים הכי מטורפים בהולנד וכששמענו שהוא בהרצות קיווינו שנוכל לשחק בו גם, אבל המפעיל סיפר שהם הפסיקו את ההרצות שבוע קודם וחזרו להמשיך לבנות עוד כמה חודשים, אז אם אתם קוראים את זה בעתיד תבדקו אם זה פתוח, רוצו לשם, ותעדכנו פה בתגובות אחר כך כי אנחנו ממש סקרנים. ראינו רק את הכניסה והיא נראית משוגעת.

לגבי "חדר הילדה" שבו כן שיחקנו, היה מוצלח מאוד. הוא מז'אנר ה"רוח רפאים בבית עתיק", ארוך מאוד משחקית עם הרבה חללים ומעברים מצוינים.

כמו כל חדר אירופאי גם הוא סובל כמובן ממחסור קל בהקשרים ומבעיות בזרימה המשחקית, אבל אנחנו כבר רגילים לזה בחו"ל אז זה לא הפריע יותר מדי וידענו מתי לפנות למפעיל (או הוא ידע לפנות אלינו) כשדברים הסתבכו בחידות\משימות. כמו כן היו קצת יותר מדי מקרים שבהם ידענו בדיוק מה לעשות, אבל הדרך לעשות זאת היתה ארוכה ומתישה, וזו גם הסיבה שבסופו של דבר "הפסדנו" למרות שהיינו כבר בחידה האחרונה.

בגדול החדר מומלץ בעיקר בזכות אווירה קריפית חזקה, הבהלות ואפקטים מיוחדים מפתיעים, ומשחקי תאורה וסאונד מהטובים ביותר שיצא לנו לראות בחדרי בריחה.

Bloody Mary

במנזר עתיק שוכן חדר הבריחה בלאדי מרי שמספר את סיפורה של אחת מנזירות המנזר שנעלמה.

לקח לנו קצת זמן למצוא את החדר, מכיוון שמדובר במבנה היסטורי אמיתי ענק.

המפעיל היה חביב אם כי קצת מוזר, אבל זה כנראה כי הודיעו לו שאנחנו מגיעים רק כמה דקות לפני שהגענו, לא ממש ברור מה קרה שם. הוא גם עשה לנו סיור היסטורי קצר במבנה, שהיה מצד אחד מעניין ומצד שני גרם לנו לחשוד כל הזמן שהמשחק עומד להתחיל בכל רגע תוך כדי הסיור (הוא לא).

גם החדר הזה הוא מזא'נר ה"רוח רפאים במבנה עתיק" אלא שהפעם המבנה הוא אמיתי וזה מוסיף מאוד לאווירה.

גם פה נתקלנו בכיף של העדר הקשרים ומשימות באורך לא סביר. דרגת האימה היא 3 והשימוש בסאונד ותאורה היו פחות טובים משמעותית מאשר האפקטים המעולים של החדר הקודם, אז קצת פחות נהננו, אפילו שהפעם דווקא הספקנו לצאת (בשניה האחרונה).

בגדול היה חלל אחד מוצלח עם אפקט וואו והשאר קצת פחות. אפשר לוותר.

 Seven Sins

החדר שברובו הוא חדר משרדי מהדור הישן מכיל כמה חידות מוצלחות לחובבי החידות, הרבה מנעולים, מעט טכנולוגיה, והרבה קריאה וחקירה. גם כאן החידה האחרונה היתה ארוכה ומתישה להפליא ודרשה מעבר על המון טקסט, מה שגרם לנו לכשלון השני והאחרון שלנו בטיול.

זה גם היה החדר השני מתוך שלושה שפחות נמליץ עליו, אז לא אוסיף על זה יותר מדי.

 Kamer 237

החדר קמר 237 (קמר זה "חדר" בהולנדית) מבוסס על הסרט "הניצוץ". הוא ללא ספק אחד החדרים (אם לא *ה*חדר) הכי קרובים למקור שעליו הוא מבוסס שראיתי. שחזור מרהיב של אלמנטים ודברים מהסרט.

החדר לא מפחיד, ארוך מאוד, משופע חללים, מעברים נהדרים, חידות מצוינות (ברובן), ועפנו עליו בטירוף.

היה רגע אחד בחדר שהשאיר אותנו לראשונה בטיול פעורי פה. הרגע הזה שבו אתה חווה משהו שלא ראית אחרי מאות חדרים. אין כמו התחושה הזו של משהו חדש, ואנחנו ממשיכים לדבר על אפקט הוואו הזה גם הרבה אחרי שחזרנו לארץ.

גם כאן החידה האחרונה היתה ארוכה מדי והיינו תשושים אבל המפעילה החביבה נתנה לנו כמה דקות אקסטרא כדי שנצליח לסיים בהצלחה. כמו כן שברנו שיא מיוחד ומטופש בחדר כשחיפשנו נואשות אחר משהו שהיה לנו מול העיניים. המפעילה אמרה שזה הכי הרבה זמן שלקח לקבוצה אי פעם למצוא את זה. הידד לנו! 🙂

מלבד זאת היה חלל אחד עם כמה חידות מהסוג הפחות אהוב על מנוסים, וחידת אילוצים אחת שאפילו אני מודה שהיתה מוגזמת.

אבל מעבר לזה חדר נפלא ומומלץ בחום לנסוע במיוחד כדי להגיע לשחק בו (ובזה שהיינו בו אחריו, שלא רחוק ממנו).

Space: The Mission

עם כמה שאפקט הוואו בקמר 237 השאיר אותנו פעורי פה, שום דבר לא הכין אותי לחוויה של המשימה חלל.

במשימה חלל שתי קבוצות מתחרות בינהן בחדרים שונים (כן, שונים) לחלוטין כשצד אחד משחק את האמריקאים והצד השני משחק את הרוסים.

המשחק מתנהל בסילו אמיתי, עם טיל בגודל אמיתי. (זה לא ספוילר זה באתר ובתיאור של המשחק.)

עכשיו שיהיה ברור, לא מדובר במשהו שנראה כמו תפאורה של טיל בגודל אמיתי, זה נראה… כמו. טיל. בגודל. אמיתי. בגודל של גורד שחקים, כן? ההרגשה היא כאילו אתה בדבר האמיתי, זה משהו שאין שום דרך לתאר במילים, צריך לבוא לשחק ולראות.

התחלקנו לשתי קבוצות שניים מול שלושה, אנחנו סיימנו את הצד שלנו ב49 דקות, ואז ישבנו עם המפעילה בקונטרול וצפינו בשלושת האחרים מבלים 20 דקות נוספות (היא נתנה להם עוד זמן) עד שסיימו.

גם בצד שלנו היו שניים או שלושה חיפושים לא סבירים אבל חוץ מזה השאר היה מוצלח מאוד אז אם אתם משחקים שם, לכו על הצד האמריקאי. הסוף שלו גם מגניב יותר.

אחרי המשחק המפעילה היתה נחמדה ממש והראתה לכולם את המסלול שהקבוצה השניה עברה. הערכנו את זה מאוד בהתחשב בזה שהחדר בנוי ככה שאפשר לבוא פעם שניה ולעשות את הצד השני.

בקצרה, עזבו חידות ומשחקיות, זה חדר חובה בשביל החוויה של פעם בחיים של להיות בתוך מתחם שיגור טילים אמיתי עם טיל בגודל אמיתי. הולי שיט כמה שזה היה מדהים.

 Jason's Curse

החדר ששיחקנו בו היה קללתו של ג'ייסון. לא ג'ייסון של יום שישי ה13, אלא סיפור מקורי על ילד כלשהו בשם ג'ייסון שנעלם במרתף של הבית של ההורים שלו.

רמת הפחד של החדר היתה 3, המשחק עצמו התחיל בחלל סטנדרטי לגמרי שגרם לנו קצת להרים גבה לגבי זה שהמליצו לנו כל כך על החדר, אבל אחרי החלל הזה הכול השתנה, והחדר זרק לנו הפתעה נהדרת עם אפקט וואו מהמשובחים ביותר שאפשר לעשות בחדרים.

מבחינה חידתית היו בו לא מעט חידות יפות, מהסוג הטוב של חידות חדרי בריחה, ולשם שינוי בלי בעיות של זרימה משחקית או חוסר בהקשרים. הסיבה העיקרית היא שבתחילת החדר מקבלים יומן ואז (בדומה לחדר מוכר בארץ) לא מעט מההקשרים והרמזים ומה שצריך לעשות נמצאים ביומן הזה.

החסרון הוא שהחדר דרש הכי הרבה קריאה של טקסט מכל חדר אחר שאי פעם שיחקתי בו.

אבל הוא בהחלט שווה הגעה במיוחד, ולו בשביל האפקטים וההפתעות. נהננו ממש.

Honeymoon Hotel

העלילה: השטן משיקגו בנה מלון ורצח בו נשים.

המפעיל מסתבר היה פעם בתגלית וידע קצת עברית, היה מאוד משעשע. הודענו לו שלא ידאג כי כבר יש לנו נסיון בהתמודדות עם מר ה.ה.הולמס הידוע לשמצה, ונכנסנו פנימה.

החדר היה מעולה! כנראה הטוב ביותר מבין המפחידים שעשינו. רמת הפחד שלו היא 3.5, עם אפקטים מצוינים של תאורה וסאונד, המון הפתעות מעולות לאורך הדרך, מעברים נהדרים, החידות הכי טובות שנתקלנו בהן בטיול הזה, זרימה מוצלחת, ורק אולי קצת יותר מדי חושך בקטעים מסוימים.

יצאנו כל כך נלהבים שמיד ביקשנו לשחק בחדרים האחרים שלהם שלא היו בתכנון שלנו, אבל לצערינו לא היה מקום. אם מישהו שקרא את זה הולך, שיספר איך היה.

מומלץ מאוד.

גיא בוסקו הוא יוצר חדרי בריחה, הבעלים של חברת הגיימיפיקציה המובילה בארץ, שעוסקת בפתרונות משחקיים וחידתיים עבור חברות, ארגונים, מוזאונים, מרכזי מבקרים, חדרי בריחה נייחים וניידים.

contact@cerebro.co.il

2016 כל הזכויות שמורות לפאזל בוקס בע”מתנאים ומדיניות
דילוג לתוכן