טיול הארי פוטר בלונדון, אנגליה

טיול הארי פוטר בלונדון, אנגליה

פוסט מאת אנה וולדי, הבעלים של חדר בריחה מקדש אנוביס ובו נספר על 3 ימים בלתי נשכחים בלונדון הכוללים את החדר בריחה הכי מבוקש בעולם, חדר בריחה הארי פוטר לונדון.

כמו בכל פוסט שלי, גם הפוסט הזה יכיל לינקים לנוחיותכם ולשימושכם, אנו לא מקבלים עמלות מאף גורם המוזכר בקישורים וכל המידע כאן למענכם ובשבילכם.

לרשותינו עמדו 3 ימים בלבד עם 0 גמישות בתאריכי טיסה. לאחר חיפוש קצר בחברות התעופה הלואו קוסט, חברת וויז-אייר הציעה את התעריפי הטיסה המשתלמים ביותר (1600ש"ח לזוג, עם טרולי עד 10 ק"ג לכל נוסע), לנו היה כבר את החבר מועדון הזוגי שלהם שתקף לשנה ועלותו 139ש"ח. חבר מועדון מאוד משתלם. הבדל טכני ומהותי בין ישראל לאנגליה, הוא שהשקעים שלהם שונים, אנו הזמנו תקע אוניברסלי, עם כניסת תקע ו-2 כניסות יו-אס-בי, אביזר מאוד נוח לטיולים. הצטיידנו גם במקל סלפי, מאוד איכותי של חברת שיאומי, שבהחלט עזר לצלם תמונות מדהימות מעל כל הראשים:). את הטיול תיכננו כשלושה וחצי חודשים לפני, לכן טיסות, מלונות ואטרקציות מרכזיות הוזמנו מראש.

נחתנו ב3 לילה בשדה התעופה של לוטון והחלטנו לקחת מלון בשדה עצמו, להניח את הראש לכמה שעות לפני תחילת ההרפתקה, מלון מקסים, זול מאוד ונוח. 10 דקות הליכה מהיציאה מהשדה. בדיעבד, ההחלטה התבררה כמאוד נבונה, עקב כך שהזמנו סיור באולפי הארי פוטר ב10:30 בבוקר. אם תציצו במפה של אנגליה, עם תקריב ללוטון ולונדון, תוכלו לראות שהמיקום של אולפני הארי פוטר נמצא באמצע בין לונדון ללוטון.

Warner Bros. Studio Tour London

הזמנו מונית ב9:30 דרך אובר (אפליקציה מאוד נוחה וזולה בהרבה מהזמנת מונית במקום),שהגיעה תוך 3 דקות. הנסיעה ערכה כ-30 דקות ושילמנו 35 פאונד, כ170ש"ח. הסיור שלנו היה אמור להתחיל ב10:30 ונדרשנו להגיע כ-20 דקות לפני, כדי לעבור בידוק- אסור  להכניס למתחם תיקים גדולים  סכינים למיניהם ומספרים. אנו הגענו עם הטרולי ושמנו אותו לאיחסון, עוד שרות מצוין שהם עושים ללא עלות נוספת. במבט לאחור האולפנים הם גולת הכותרת של הטיול, הם מרהיבים, טומנים בחובם מלא הפתעות בדרך והצוות מצחיק ונחמד.

הכניסה לאדם עולה 39 או 41 פאונד, תלוי ביום שבו מזמינים את הסיור ובהזמנה ניתן לצרף:

  1. אוזניות שמע שמסבירים על המייצגים – לנו בתור חובבי הארי פוטר מושבעים היה מיותר לחלוטין,
  2.  אוטובוס איסוף מכמה נקודות (בתשלום נוסף) – גם זה היה לנו מיותר כי השתמשנו במוניות
  3. ספר הדרכה שעולה 10 פאונד

אנו הזמנו את החוברת וקיבלנו אותה בחנות המזכרות בסוף הסיור. אני מאוד התלהבתי ממנה והייתי קונה אותה בכל מיקרה, אך ממליצה לא למהר עם ההזמנה שלה, תוכלו החליט אם לרכוש אותה או לא גם בסוף הסיור.

אני מאוד אוהבת הפתעות, במיוחד כשהן חיוביות:) לכן הקפדתי מאוד לא לדפדף יותר מידי בתמונות ובאתר, לא לקרוא ולא להחשף לכל מה שהולך בסטודיו. קראתי רק מידע אינפורמטיבי שיוכל להועיל לנו בטיול. גם כאן מאוד אקפיד להמנע מספוילרים אך אגיד שההפתעות לא יפסיקו להגיע ואל תצפו לסיור משעמם בין מייצגים במוזיאון, יש המון דברים אינטרקטיביים! המון הפתעות ובאמת מורגש שהצוות יעשה הכל להנאה המרבית של המבקרים.

חנות מזכרות: יש 2 חנויות שפרוסות לאורך הסיור, כל אחת עם הנושא של המיקום שבו היא נמצאת ובנוסף חנות ענקית בסוף הסיור עם מלאאא דברים מגניבים שפשוט מעלים חיוך. כל דבר שקשור או יכול להיות קשור להארי פוטר, נמצא שם. המחירים בהתאם, מאוד יקרים. אנחנו לא קנינו שום אביזר פרט לספר ההדרכה כי ידענו שנילך לפרימרק שנמצא על רחוב הקניות הגדול, רחוב אוסקספורד ובו מחלקה מדהימה שקשורה רק להארי פוטר במחירים סופר נוחים (בהרחבה בהמשך).

פרט חשוב שכדאי לזכור: בכל מקום מוזכר שהסיור לוקח כ3.5 שעות, לנו לקח 6 שעות. כן, לקחנו את הזמן, הצטלמנו מלא, התמוגגנו על כל מה שיש למקום הזה להציע. קחו את הזמן המקום מדהים! באמצע הסיור יש מזנון, האוכל יקר, לא טרי במיוחד ולא טעים במיוחד ומתבסס בעיקר על כריכים. מאוד מומלץ לא להגיע רעבים ורק לנשנש שם. כמובן שעניין ההפתעות ממשיך גם במזנון!

אם לחלק את הסיור, אז סביב ה-15% ממנו מתנהל בחוץ והחלק הזה אמור להיות מאוד יפה ומרשים בחושך. מומלץ להזמין את הסיור לשעות הצהריים-ערב כדי להנות מהחלק הזה גם כשיחשיך. את הסיור הזמנו 3 חודשים מראש, כדי להזמין בזמן שרצינו ובתאריך שרצינו. קחו בחשבון שיש לנו שעתיים הפרש זמנים, אז ניתן לפרגן לעצמינו בכיף עוד שעת שינה בבוקר.

לקראת ההלואווין המקום יקושט באווירה המתאימה ומזה תוכלו להנות בין 28 לספטמבר עד 10 בנובמבר.

לקראת הקריסמס והחורף המקום יהיה מקושט ויהיה מרהיב אף יותר, מ17 לנובמבר ועד 27 לינואר תוכלו להתרשם מכל היופי שלאולפנים יש להציע.

בשנים האחרונות באולפנים נערכה סעודה בערב הקריסמס שלפי התמונות היתה מרהיבה ובכלל לא זולה.

למי מתאים, מי יהנה ומי ישתעמם? אז קודם כל, אלה שקראו את הספרים וראו את הסרטים או רק אלה שראו את הסרטים יעופו באולפנים! ילדים, מבוגרים, נוער, מתאים לכולם! המקום מלא בקסם!

ראיתם רק חלק מהסרטים? לא נורא עדיין ליד כל מייצג יש הסבר ואני בטוחה שתוכלו להתחבר לרוב הדברים. לא יודעים מי זה הארי פוטר? מי אתם?????

בסוף סיור, מרוצים אך עייפים, הזמנו שוב מונית דרך אובר (40 דקות ועלה 35 פאונד) למלון שלנו אשר נמצא על כיכר לסטר, פרימייר אין. מלון 3 כוכבים, חדרים קטנטנים, נקיים, מזרון מפנק והצוות במלון מאוד שרותי ונחמד. המלון מאוד יקר – שילמנו 1000ש"ח ללילה לזוג ללא ארוחת בוקר, אך המיקום הסופר מרכזי שלו גרם לנו להתאהב בו, כל מקום היה נוח ומאוד נגיש רגלית.

 

למזלינו בלונדון מחשיך מאוחר, סביב 20:30 וזה גרם לנו להתארגן מהר ולצאת לטיול רגלי בכיכר לסטר, אשר מלא חיים, הופעות רחוב, אומנים, מסעדות, בתי קולנוע, קזינו, חנויות עם מלא מזכרות, חנות הדגל של אמ&אמ וחנות דגל של לגו. כל אחת מרהיבה וצבעונית ומשתרעת על שטח עצום בין 3 ל4 קומות. דקה משם תוכלו לטייל בצייאנה טאון, מקום שהוא בעיקרו מלא במסעדות ואוכל, מומלץ לערוך שם סיור קצר ולצלם כמה תמונות כשמחשיך, התאורה מאוד יפה בערב.

היום השני של הטיול: פרימרק-מחלקת הארי פוטר, חדר בריחה הארי פוטר, גלריית הארי פוטר, מחזמר

את היום התחלנו מוקדם ותוך 10 דקות הליכה מהמלון מצאנו את עצמינו בפרימרק, מחלקת הארי פוטר.

מיקום מרכזי על רחוב אוקספורד, רחוב הקניות הגדול. תפנו מקום במזוודה, מבטיחה לכם אתם תזדקקו לו אחרי הביקור במחלקת הארי פוטר. כאן תוכלו למצוא כוסות, כריות, סוודרים, גרביים, מצעים, שמיכות, גלימות, תיקים, בובות פרווה, ארנקים, חולצות ואף להדפיס חולצות מותאמות! פשוט מושלם! והכל במחירים מאוד נוחים, הבאנו לא מעט מזכרות ומתנות מכאן. פרימרק עצמה לא עיניינה אותנו וגם לא היה לנו כל כך הרבה זמן כי מיהרנו לחדר בריחה האחד והיחיד:

School of witchcraft and wizardry

אקדים ואומר שאם תרצו לשחק בחדר, עליכם להזמין אותו כ-4 חודשים מראש! כי אחרת לא יהיה מקום. כן, זה בלתי נתפס והחדר בריחה הזה הוא כנראה החדר בריחה הכי מבוקש בעולם. לחדר מינימום של 3 שחקנים ובעת ההזמנה תידרשו לשלם את כל הסכום מראש. אלינו הצטרף זוג נוסף והסכום ששילמנו הוא 108 פאונד, 270ש"ח לזוג.

על אף שהלובי הקטן, הוא מקסים ומאוד מכניס לאווירה, פאזלים ומשחקי הארי פוטר, כיסאות שבהחלט לא יביישו את הוגוורטס עצמה ושלל הפתעות לאוהבי הז'אנר. תדריך קצר שבסיומו הופכים שעון חול ומייד ניכנסים. החדר מאוד מקבילי וכל אחד מאיתנו מצא את עצמו פותר בקצב. החדר דורש ידע יותר מבסיסי  ולדעת כמה קללות, (יאא איזה כיף!) ואפקט הוואו המיוחל לא יאחר להגיע.

כמה דברים שפחות אהבנו: אין מערכת שמע ולא מערכת כריזה, משמע- המפעיל לא יכול לא לדבר אליכם ולא לשמוע אתכם. יש לו קצב שליחת רמזים, אז גם אם אתם עוד מאית השנייה מסיימים לפתור את החידה או שאתם באמצע הפתירה שלה, עדיין תזכו לקבל עליה רמז אם יוחלט כך. בהשוואה לחדרי בריחה בארץ, הוא מאוד מזכיר את הדור השני של חדרי בריחה- חדרים שנפתחו בשנת 2016, בכללי שיחקנו בחדרי בריחה נוספים בלונדון והם הרבה פחות טובים מהחדרי בריחה בארץ ובמזרח אירופה.

.לסיכום, החדר זו תוספת מאוד נחמדה לטיול הארי פוטר, מאוד אווירתי וכיפי

House of minalima

גלרייה וחנות של המעצב הגרפי של סרטי הארי פוטר, אשר ממוקמת בכתובת הנ"ל, ממש ליד המלון שלנו והתאטרון של הארי פוטר, בשכונת סוהו ופתוחה כל יום בין 12:00 ל19:00, הכניסה ללא עלות. 4 קומות קסומות, ניתן להצטלם ולצלם וכמובן לרכוש מזכרות. מקום חובה לבקר בו, אך השתדלו להגיע ממש בפתיחה או לקראת הסגירה כי המקום מתוייר ויהיה קשה מאוד לנוע בו.

יצאנו מהגלרייה ממש בסגירה והלכנו לקופות של התאטרון של הארי פוטר (דקה הליכה) על מנת להמיר את האישורי הזמנה לכרטיסים, כדי לא להמתין בתור יום למחרת. כשיצאנו משם,לפנינו התנוסס שלט ענק של המחזמר אלאדין, לא היו לנו תוכניות להמשך הערב אז החלטנו להכנס לתאטרון ולברר לגבי כרטיסים. הסתבר שההצגה צריכה להתחיל ממש בעוד חצי שעה, ב19:30 ונשארו כמה כרטיסים במקומות מעולים ובמחיר מעולה, קנינו 2 כרטיסים ב50 פאונד, כרטיסים שאם רוכשים אותם מראש יעלו פי2. ישבנו בקצה של שורה "אל" בסטולס. ראינו מצוין מהמקום שבו ישבנו, למרות היותו צדדי. מיוזקל יפה, צבעוני, עם תפאורה מדהימה וכמה אפקטים משגעים! שלוש שעות עברו לנו בצ'יק!

 

היום השלישי והאחרון: מחזה הארי פוטר והילד המקולל חלק 1 וחלק 2

harry potter and the cursed child parts 1 + 2

את הכרטיסים הזמנו כ4 חודשים מראש, מאוד רציתי לשבת במיקום מרכזי, על מנת לראות הכל, לא לפספס אף מילה ואף הבעת פנים! כאן, בשונה מתאטרון אחר לא ניתן לבחור מקומות, המערכת הממוחשבת בוחרת עבורך את המיקום- כאשר תפקידנו הוא לברור בין דרגות מחיר וקיימות 6 כאלה, פלוס כרטיסי פרימיום בודדים ב100 פאונד לכל חלק. הזמנו את הכרטיסים היקרים ביותר, הקרובים ביותר לבמה ויצא שישבנו במעבר בין השורות, בשורה 6. בשני החלקים ישבנו באותם המקומות ב"סטולס" וראינו מצוין ואף הרגשנו חלק מהאפקטים בהצגה בצורה מוחשית! על הכרטיסים שילמנו מחיר מאוד מאוד יקר, 400 פאונד ל2 ההצגות לזוג, 2000ש"ח.

טיפ קטן וחשוב: בברושור שלקחנו בקופות מצוין בכתב קטן "יום שישי ה40", בכל יום שישי ב13:00 בזמן לונדון (תזכרו שיש לנו איתם שעתיים הפרש ואצלנו זה 15:00) הם אמורים לשחרר 40 כרטיסים במקומות מצוינים במחירים נמוכים, אל תפספסו!

הספק תאטרון ספק ארמון נראה מרשים, רק הכניסה אליו משאירה אותך עם פה פעור, הכל מהמם, יוקרתי ומלא בקסם. הוא ממוקם נפלא, באמצע שכונת הסוהו.

את שני החלקים הזמנו לאותו היום, כאשר החלק הראשון היה אמור להתחיל ב14:00 והיינו אמורים להגיע שעה לפני. אכן הבקשה מוצדקת כי יש תור לכניסה למקום, מסביב לבניין, תור ארוך ומופתי. יש בידוק בטחוני בכניסה וחל איסור להכניס תיקים גדולים, אוכל, שתייה, כלי נשק וציוד צילום והקלטה. נורא מקפידים על אי הפצת חומרים החוצה ומבקשים לא לפרסם שום תוכן מההצגה ובצדק.

החלק הראשון הסתיים סביב 16:40 והלכנו לאכול צהריים באחת המסעדות ליד. ב18:00 כבר התייצבנו שוב בתור למקום. כל חלק אורך כ2:40. יש בר משקאות בתאטרון, עם מבצע משתלם של 1+1 בין החלקים עד השעה 19:00.

עכשיו נעבור להתרשמות שלנו מההצגה, ההצגה מרשימה, מאוד עלילתית ומלווה בהמון קסם ואפקטים מרשימים. כמובן שאנגלית טובה נדרשת. מאוד אהבנו אותה. לפי דעתנו המחיר ששילמנו עבור ההצגה היה מוגזם, בהחלט יכלנו לקחת מקומות פחות טובים ולשלם 300 פאונד (1500ש"ח) לשתי ההצגות או אפילו פחות.

בסופו של דבר מאוד נהננו מההצגה וזה פשוט מאסט בביקור!

כאן הסתיים טיול יום הולדת נפלא בלונדון, ולטיול לפעם הבאה שמרנו לנו 3 אטרקציות נוספות הקשורות להארי פוטר:

מלון הארי פוטר

מלון אשר נמצא במיקום פחות מרכזי ממה שרצינו, המחירים שלו לא בשמיים, עם המון רפרנסיים וקסם. סביב ה1000ש"ח ללילה. מצרפת סרטון

 

Afternoon tea

מקום חדש שנפתח, צמוד לבית קפה. טקס שתיית התה המסורתי באווירת הארי פוטר, מלווה בעוגות/עוגיות/כריכונים. עלות 50 פאונד לאדם, 250ש"ח. מצרפת סרטון

 

THE CAULDRON

בר מגניב לרקיחת משקאות עם אלכוהול וללא. הכל באווירת הארי פוטר ונראה מאוד קסום ומגניב. המקום היה מאוד מרוחק מהמרכז עבורינו אבל בהחלט ניסע לבקר בו בביקור הבא שלנו בלונדון. צריך להזמין מקום הרבה זמן מראש, הוא נפתח כל יום ב17:30 עד 22:00 או עד 24:00 תלוי ביום. המחיר לאדם 30 פאונד. מצרפת סרטון.

 

אם יש שאלות אנו תמיד נשמח לסייע, שיהיה לכם טיול קסום!

2016 כל הזכויות שמורות לפאזל בוקס בע”מתנאים ומדיניות
דילוג לתוכן