כל מה שצריך לדעת על חדרי בריחה לילדים

חדרי הבריחה כבשו את עולם הפנאי ובידור בסערה שנראת לעיתים רחוקות. סערה שהתחילה בגילאים בוגרים יותר ולאט לאט כשהפופולריות עלתה קבוצות נוספות הצטרפו וצרכו את הבילוי הממכר בינהם ילדים צעירים. זו לא הגזמה, המשחק הפך כל כך פופולרי כאשר תוך שנתיים בלבד מנחיתתו אצלנו ב 2015 (פתיחת החדר הראשון) היו בארץ כבר מעל 200 חדרי בריחה. כמות החדרים הלכה ועלתה אל מול הביקוש עד שהגיע לשיא של 450 חדרי בריחה.
בנוסף, בתוך שנתיים מרגע הגעתו לארץ כבר הגיע לטלוויזיה לאחד הערוצים הנצפים ביותר ע"י ילדים -Yes – Kidz  העלה שעשועון טלוויזיה בשם אסקייפ שבו מתחרים בני נוער על אליפות חדרי הבריחה בישראל.
היום, חדרי בריחה לילדים תופסים נתח משמעותי מאוד מסך חדרי הבריחה בארץ ועכשיו נשאלת השאלה מהם בעצם ההבדלים בין חדר בריחה רגיל לחדר בריחה שמתאים לילדים.
חידות – בחדר בריחה לילדים על החידות להיות תואמות לגיל המשחק. ברוב חדרי הבריחה ישנה אפשרות לשנות את רמת הקושי בהתאם לגיל הקבוצה או נסיון בחדרי בריחה. כמו כן, בחדרי בריחה מסוימים ניתן אף לשנות את רמת הקושי תוך כדי המשחק ע"י מפעיל שצופה בכם בכל רגע נתון. כמו כן, יש להקפיד על איכות הרכבת החידות. חדרי בריחה לילדים יצברו יותר בלאי ממשחקים מאשר חדר בריחה רגיל. נכון יש את הכלל הראשון שאומר "אין צורך להפעיל כוח"? אז ילדים לא תמיד זוכרים בלהט הרגע ועלולים להפעיל כוח רב על מנגנונים עדינים. על מנת לשמור על פעילות תקינה של החדר יש לבנותו באופן עמיד יותר.
נגישות – בחדר בריחה יש מגוון משימות שנדרש מהמשתתפים לבצע – לטפס, לזחול, להגיע לחפץ גבוה ועוד שלל משימות. חדר בריחה שמתאים לילדים צריך לקחת בחשבון את גובהם של הילדים ואת היכולות הפיזיות ולהתאים את החדר כך שכלל החפצים יהיו נגישים.
יכולת מנטלית ואיפוק – מכירים את זה שאתם חושבים על פתרון לחידה, וחושבים, וחושבים ואז לא כל כך מצליחים, אז מנסים כיוון אחר, משתפים פעולה עם החברים שבאו אתכם ואז בסוף בקוב המקרים גם מצליחים? כך לא הדבר אצל ילדים. ילדים, (לא כולם, תלוי באיזה גיל) מהר מאוד הם ירימו ידיים ויבקשו עזרה מהמפעיל. וכאן יש שני דברים שצריך להבין – רמזים דקים יותר, חידות ברמת קושי קלה יותר. אפרט – אם נכניס 5 ילדים בני 8 לחדר בריחה הם יסיימו אותו תוך 15 דקות לכל היותר. למה? הם יבקשו רמז כנראה כל פעם שירגישו חוסר התקדמות. מה שיקרה קרוב לוודאי מספר פעמים בדקה.
על מנת מצד אחד להעניק חוויה איכותית של קרוב ל60 דקות ומצד שני גם לתת לילדים תחושת מסוגלות אמיתית יש צורך לתת רמזים דקים ולקרב את הילדים ככל האפשר לפתרון מבלי לגלות אותו בצורה מובהקת. כמו כן, על מנת לא לתסכל על החידות להיות ברמה קלה יותר מאשר למבוגרים או לפחות שתהיה היכולת להקשות ולהקל בהתאם להתקדמות הילדים.
אחת הסיבות העיקריות לקחת ילדים לבילוי בחדר בריחה (כפי שאנו רואים זאת) היא לשפר את הביטחון העצמי ולתת לילד/ה תחושת מסוגלות. מה זה אומר ואיך זה בא לידי ביטוי? אסביר זאת על ידי דוגמא עלינו "אנשים בוגרים". נתקלתם במשימה שנראת לכם לא הכי פשוטה, זה יכול להיות בעבודה, בצבא, בבית, זה יכול להיות משהו טכני שאנו לא מסוגלים לבצע או משהו יותר פיזי. הצלחתם לדמיין משהו כזה? יופי. אנו מנסים ומנסים ולא הכי פשוט לנו, ואין גם ממי לבקש שיעשה זאת במקומנו – ואז אחרי זמן מה שהתמדנו – הצלחנו וביצענו את המשימה! איך תהיה התחושה שלכם אחרי זה? תרגישו שמחים? תהיו גאים בעצמכם לרגע? תלכו לספר על זה למישהו מרוב התרגשות? כנראה שאחת התחושות הנ"ל תעבור לכן בגוף וזו בדיוק התחושה שאנו מנסים להעניק בפעילות בחדר בריחה. לילדים ולמבוגרים כאחד.
לסיכום, חדרי בריחה מהווים היום חלק לא מבוטל מעולם בילוי והפנאי בימינו. אין הרבה חוויות דומות מבחינת איכות החוויה כאשר מדברים על בילוי עם ילדים. לפני שמבקרים בחדר בריחה חשוב לקרוא ביקורות ולוודא שביקרו בחדר גם קבוצות דומות לשלכן (מבחינת גיל וכמות משתתפים) ושהחוויה הייתה חיובית. אחרי הכל חדרי בריחה זה בילוי לא זול אבל הדבר שיותר חשוב פה זה הזמן שלכם ואותו אנו ממליצים לנצל בחוכמה.

הכותב הינו הבעלים של חברת "מסתורי". במתחם של חברת "מסתורי" תמצאו 3 חדרי בריחה לילדים וחדרי קריוקי לחגיגת ימי הולדת שמחים במיוחד.
תוכלו למצוא אותם באתר האינטרנט שלהם: מסתורי – חדרי בריחה וקריוקי

2016 כל הזכויות שמורות לפאזל בוקס בע”מתנאים ומדיניות
דילוג לתוכן