חדרי בריחה מוסקבה, רוסיה

חדרי בריחה במוסקבה, רוסיה

פוסט מאת אנה שקרוב וולדי ריפין, הבעלים של מקדש אנוביס

נובמבר 2016, מדווחים על סופת שלגים, עיכובים בטיסות ומינוס 10 מעלות, והבטן שלנו מתהפכת מהתרגשות לקראת מרתון חדרי בריחה במוסקבה המושלגת! ארזנו מזוודות וטסנו עם זוג חברים שהם גם בעלי מתחם חדרי בריחה למרתון קצרצר וקשוח במיוחד. אורך הטיול היה יומיים וחצי שבמהלכם שיחקנו בלא פחות מ11 חדרים!

את הלילה והבוקר של היום הראשון בילינו בטיסה והעברה למלון המצוין Holiday Inn Moscow Sokolniki   Sokolniki  זהו אחד ממרכזי העסקים ברוסיה, מקום מצוין לשהות בו- מסעדות ומרכז מסחרי, רכבת תחתית שתביא אתכם לכל נקודה על פני מוסקבה ובמהירות מרבית. המלון עצמו מאוד מפנק ומאובזר, עם צוות אדיב ועוזר שדובר נהדר באנגלית. לצערי הרב מהספא והבריכה לא הספקנו להנות וראינו את כל הטוב הזה רק בתמונות. הארוחת בוקר נהדרת וכמו שאוהבים בישראל אבל ברוסיה כמו ברוסיה לכן קוואיר עם וודקה הוגש גם.

***חשוב לציין שרב החדרי בריחה במוסקבה אינם מותאמים לדוברי אנגלית, בחלק גדול מהחדרים יש טקסטים והמפעילים או שלא יודעים כלל אנגלית או שיודעים אבל לא בצורה טובה. אנו יודעים לדבר ברוסית אך לא לקרוא ולכן התקשנו מאוד בחלק מהחדרים. כמו כן תקחו בחשבון שבכל המתחמים דורשים תשלום מלא או מקדמה עבור משחקים שמוזמנים בשבת,ראשון וחגים והם מקבלים רק אשראי רוסי******

זרקנו את המזוודות במלון ולקחנו רכבת למתחם חדרי הבריחה Arma-Games. במוסקבה שיחקנו ב3 חברות שונות וכולנו הסכמנו פה אחד שהחברה הזו הכי פחות מומלצת על אף הדירוג ציונים הגבוה שלה.

הלובי במתחם Arma Games  מאוד מרווח, עם מלא פינות ישיבה, בר מים, ומפעילים לא סימפטיים שדברו מעט מאד באנגלית. שיחקנו ב2 חדרי אינדיאנה גונס במתחם- קללת המאיה, שהוא החדר הפחות מומלץ מבין ה2 והחדר השני הוא אינדיאנה גונס במקדש אילומינטי. האילומינטי הוא חדר המאופיין במשימות מגניבות ומיוחדות, שתי משימות הלהיבו אותנו במיוחד. לצערי היו כמה חידות כתובות ברוסית שלא היה ניתן לתרגמן ופשוט קבלנו את הפיתרון עליהן. בשני החדרים התפאורה יפה, מושקעת וללא בלאי. אז לאלה מכם עם ידע טוב ברוסית, ממולץ לא לפספס את החדר "אינדיאנה ג'ונס במקדש אילומנטי".

החלטנו שהזמן קצר והמלאכה מרובה ולקחנו מונית למתחם מעולה של חברת Rabbit Hole. המתחם יפה ומזמין, עם לובי מרווח ומקומות ישיבה פרטיים להרבה קבוצות, מה שמתבקש לעשות כאשר מדובר במתחם עם 11 חדרים. מה שהיה שונה עבורינו הוא שכל חדר במתחם שייך לבעלים אחר ורמת החדר והתחזוקה שלו משתנה מאוד מחדר לחדר, זאת גילינו בדיעבד. דבר נוסף שחשוב לציין, יש מפעיל אחד על 4-5 חדרים, דבר שבהרכח גורע מהחוויה. האנגלית של המפעילים שהיו במקום היתה סבירה בהחלט. בקבלה שאלנו על איזה חדר הם ממליצים ונענו פה אחד שהחדר המומלץ במתחם הוא דרקולה. אתחיל מהתפאורה, מהממת, ראליסטית, שואבת את השחקנים לסצינה, מוקפדת מאוד ונטולת בלאי לחלוטין. הרבה חללים, כולם מגוונים, מעניינים עם חידות יפות ושונות. יש משימות כיפיות ובכללי החוויה שלנו היתה מצוינת! הסתייגות אחת קטנה, היתה חידה כתובה שלא יכלו לתרגם אותה ופשוט קבלנו עליה את הפיתרון. היה כבר מאוחר בלילה וכל כך התלהבנו מהחדר שהחלטנו לקבוע שני חדרים נוספים ליום מחרת- עיר החטאים ופרנקנשטיין.

את הבוקר התחלנו עם עיר החטאים, חדר מקבילי מאוד, היינו 4 מנוסים ולא הרגשנו צפיפות אף לא לשנייה. התפאורה מאוד ראליסטית, ומי שמתחבר לסגנון הקריפי מעט ועם תכנים שלא מתאימים לילדים יהנה מאוד מהחדר. העלילה מתפתחת וכל פעם מגלים עוד ועוד פרטים על המקרה. רובוטיקה שעוד לא נראתה בחדרי בריחה הלהיבה אותנו במיוחד. היו כמה חידות ברוסית ושוב גילו לנו את הפיתרון עליהן. את החדר הזה אהבנו פחות מאשר את דרקולה המצוין אך גם הוא ברמת גימור גבוהה, תחזוקה מעולה, עלילה סוחפת והרבה חללים. משם המשכנו לפנקנשטיין- וכולנו הסכמנו פה אחד שהחדר לא טוב. רמת הגימור שלו ירודה, אין תחזוקה, בלאי גבוה בחידות, אלקטרוניקה שלא עבדה, חללים קטנים ומעטים. החלטנו לסיים עם החדרים של החברה ונסענו לאחד הסניפים של החברה הטובה ביותר ברוסיה לחדרי בריחה   Claustrophobia עם אתר באנגלית ומפעילים נחמדים ועוזרים שגם מדברים באנגלית.  נסענו ברכבת לסניף קטן שלקח לנו לא מעט זמן למצוא אשר ממוקם בPushkinskaya sq 2, כניסה צדדית , ליד בר קריוקי. בסניף ישנם 2 חדרי בריחה בלבד- הארי פוטר ואיש הפנטום. אנו בתור אוהבי הארי פוטר מושבעים שעוד תיכננו על החדר הזה עוד כשהיינו בישראל, עשינו את הבחירה מייד. תדריך קצר בלובי מפנק עם ספות ובר מים (מצרך נדיר בחדרי בריחה ברוסיה) ונכנסנו. חדר מלא בקסם, רפרנסים אינסופיים לעולם הקוסמים ולהארי פוטר, חדר מאוד אווירתי, הרמזים מוטמעים ברוסית אך ניתן לבקש מהמפעיל שידבר ברמקולים אם נבקש רמז. חדר טכנולוגי עם אפקטים מרשימים וחידה אחת שבלי הסבר, אדם שלא נולד ברוסיה לא יוכל לפתור. חדר חובה לאוהבי הארי פוטר. השעה שוב היתה מאוד מאוחרת וביקשנו מהמפעיל הנהדר שיעזור לנו לקבוע לכמה  חדרים בסניף אחד של קלסטרופוביה.

היום השלישי והאחרון שבו שיחקנו ב6 חדרים

את היום התחלנו במתחם שלדברי המקומיים נחשב לטוב ביותר במוסקבה לא רק של חברת Claustrophobia, אלא במוסקבה בכללי  וממוקם בסמוך לתחנת המטרו Tverskaya , ברחוב Malyiy Gnezdikovkiy lane. המתחם מרווח, פוסטרים ענקיים על הקירות של כל חדרי החברה במוסקבה, חדר המתנה וצילומים נפרד על מלא אביזרים, עמדת שתייה קרה וחמה במקום. המתחם מכיל 3 חדרים, שניים מהם הם החדרים המפורסמים, היקרים לבנייה והקשים ביותר- החידה האחרונה של דווינצי וספינת סטימפאנק. החדר הנוסף הוא חדר ציורי ונוסטלגי, הסימפסונים שגם הוא נחשב לקשה אך בהשוואה לשני האחרים הוא קליל וזורם.

Steampunk: The airship החדר מוגדר ל75 דקות ובצדק. הוא חדר מרהיב, אין מילה אחרת לתאר אותו. רק תראו את הפריטים בסרטון טרם ההקמה ותבינו. הכל בו מדויק עד הפרט האחרון, עלויות ההקמה שלו מטורפות וכך גם רמת הגימור. אנשי מקצוע הטובים ביותר בתחום עבדו על מנת ליצור את פיסת האומנות הזו. החידות בו קשות, חלקן לא מובנות ולחלקן יש חיווים שלא היו מספיק טובים או ברורים לדעתינו. לרגע שוכחים שאנו בחדר בריחה מרב שהכל מסביבו כל כך מדויק. הוא מאוד משימתי וחלק מהמשימות יפות ומגניבות. מאוד אהבנו את הסיומת והרגשנו חוסר זרימה בחדר. משם המשכנו לחדר מרהיב אחר עם עיצוב שונה לחלוטין Leonardo last mystery  אם בחדר הקודם לא הפסקנו להתפעל מיצירות המתכתיות הנפלאות אז בחדר הזה הראו לנו איזה פלא ניתן ליצור מעץ. החדר בספק חדר בריחה בספק מוזיאון מרהיב עם חידות קשות ומדהימות. המלצתי האישית, המחירים בחדרי בריחה ברוסיה מחצית מהמחירים בישראל- אז תפנקו את עצמכם בשעתיים בחדר הנהדר הזה- ככה תספיקו להתפעל מכל היופי שהחדר הזה מציע, לפתור הכל עד כמה שניתן בכוחות עצמכם ולקרוא ולהקשיב לכל החומרים המעניינים שיש בחדר. חדר חובה. לקינוח השארנו חדר נוסטלגי, צבעוני ויפה הסימפסונים Stir in springfield  חדר שונה לחלוטין משני הקודמים, צבעוני, יפה כביכול ילדותי אך החידות הן לא כאלה קלות ואינטואיטיביות כפי שהיינו מצפים. יש חיפושים, משימות וחידות לוגיות. ההקשרים טובים והחדר זורם מצוין. אהבנו מאוד ואם אתם עם ילדים אז זה החדר עבורכם!

המפעילים הנחמדים שהיו במתחם המליצו לנו על חדר קליל וזורם מאוד  כי העייפות כבר גברה עלינו וככה מצאנו את עצמינו ממשיכים לעבר מתחם החדרים הבא אשר ממוקם ליד תחנת הרכבת התחתית Serpukhovskaya, ברחוב Bolshaya Serpukhovskaya, 31, building 1,  מתחם עם 2 חדרים קלילים, שובר שורות ו-Terra incognito. הטרה אינקוגניטו הוא חדר כיף, נותן למוח לנוח ולהנות מכל המתרחש מסביב, משינוי התפאורה הדרמטי בכל חלל וחלל, מהמשימות הקלילות והכיפיות ומהזרימה המופלאה. חדר מצוין למשפחות, יש הרבה חיפושים והילדים מאוד יהנו בחדר. כשסיימנו את החדר המפעילים המליצו לנו בחום לנסוע למתחם נוסף,למרות שכבר היה סביב החצות, הבטיחו שחדר כזה עוד לא ראינו. וככה מצאנו את עצמינו נוסעים למתחם נוסף לחדר ה5 וה6 שלנו לאותו היום. לקחנו מונית ומצאנו את עצמינו בסניף מדהים נוסף של חברת קלסטרופוביה ונמצא לא רחוק מהמרכז, ברחוב Shabolovka str. 18, building 2 (כניסה צדדית מצד שמאל של הבניין), 6 דקות הליכה מהמטרו -תחנת "Shabolovska". בסניף עצמו יש שני חדרים מנוגדים לחלוטין;
האחד, חדר מפחיד שמקפיץ את רמת האדרנלין לשיא- Saw השני בניגוד מוחלט, חדר משפחה מתוק- Santa’s Factory
נקודת ציון לשבח עבור הסניף הזה- שני החדרים מונגשים לתיירים. במסור הדיבור יכול להתבצע באנגלית ובסנטה יש טקסטים באנגלית. שני החדרים לא קשים, זורמים ומאוד יחודיים. ממול יש מסעדת קונספט יפנית מעוצבת מדהים עם סושי טעים ואווירה מאוד רומנטית.

החדר הראשון ששיחקנו בו היה המסור,הכניסה לאווירה מתחילה ישר, עם כניסתנו למתחם, במיידי מחתימים על טופס שבו נאמר שהם לא נושאים באחריות במידה וקורה משהו בחדר- דהיינו אם נמות, לא אשמתם. הצטיידנו באבזור מתאים ונכנסנו לחדר. בתור אסקייפרית ששיחקה במאות חדרים, זה החדר שהכי הרשים אותי עיצובית, משחקית וברמת האמינות שלו. לא מצליחה לדמיין חדר שיכול להתקרב לזה או לחילופן, אני בתור בעלת חדר לא בטוחה שהיתי יכולה לישון טוב בלילה אם היתי יודעת שיש לי קבוצה בחדר ומשהו יכול להשתבש ולקרות לאחד השחקנים.
החדר פשוט עולה על כל דמיון, כל מה שקורה בסרטי המסור, הצליחו להביא לידי ביטוי בחדר. מצאנו את עצמנו בסיטואציות מוחשיות ביותר, פותרים חידות ומבצעים משימות, תחת לחץ היסטרי, אמיתי ומוחשי. לכל אורך הקווסט יש תחושה אמיתית של הימצאות בתוך "סרט אימה", מחסן של פסיכופט שבוחן אותך. אם הז'אנר הזה מדבר אליכם, זה חדר חובה שעד עכשיו אני מגדירה אותו כחדר הכי טוב שיצא לי לשחק בו.
המפעל של סנטה הוא חדר מלא במתיקות, מיועד למשפחות וילדים ולאלה שרוצים לחוות קצת קסם. החידות חמודות, תואמות לסיפור. הרבה מאוד משימות פיזיות כייפיות מאוד! הוא מלא בגימיקים, בחלק מהדברים שהיו שבחדר טרם נתקלתי.
הצטערתי מאוד שעשינו אותו סביב 2-3 בלילה בתור חדר 6 לאותו היום.

בזה תם הטיול שלנו של היומיים וחצי שבמהלכם הספקנו לחוות 11 חדרים אדירים. אם לתמצת בכמה שורות

• אוהבים אווירה, חידות זורמות או שאתם עם ילדים?
  1. Santa’s Factory
  2. Terra incognito
  3. Stir in springfield
  4. אוצרות דרקולה (לא ילדים קטנים, יש חידה או 2 ברוסית)
  • חידות קשות עושות לכם את החדר?
  1. Steampunk: The airship
  2. Leonardo last mystery
  • חדרים קריפים ומותחים זה בשבילכם?
  1. Saw
  2. עיר החטאים

ואם יש לכם שאלות תמיד מוזמנים לשאול?