חדרי בריחה בודפשט, הונגריה

חדרי בריחה בבודפשט, הונגריה

פוסט מאת עידו נוימן, אסקייפר מנוסה

בירת הונגריה נחשבת לחלוצה בתחום חדרי הבריחה, ויש שמגדירים אותה גם בירת חדרי הבריחה העולמית. עם כמות תלת ספרתית של חדרים, לא קל לבחור, אז החלטנו לברוח מהטובים והמומלצים ביותר שביניהם. מפה לשם מצאתי את עצמי בין הטיסות, הרכבות, ולפני השינה, מתחיל לכתוב את כל הטיפים שתרצו לדעת וביקורות על החדרים שביקרנו.:)

* Trap – Egyptian – 8/10
* Trap – Medieval – 7.5/10
* Gozsdu Mission – White room – 8.5/10
* Pirate cave – 9/10

המחירים בחדרי בריחה בבודפשט נמוכים יחסית לארץ. מחיר כניסה ממוצע לחדר הוא 50 ש״ח לאדם, שזה פלוס מינוס שווה ערך ל 3,500 פורינט. אפשר לומר שזה גן עדן, אבל מעבר למחיר יש עוד כמה פרטים חשובים שכדאי לדעת, אז הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להכיר קצת יותר את אופי החדרים בבודפשט (מוזמנים לדלג למטה ישר לביקורות של החדרים):

*מיקום – הרבה מהחדרים נמצאים במרכז העיר, כשלרובם ההגעה בקלות במטרו, בטראם או אפילו ברגל.

*שירות והפעלה – הצד החלש של בודפשט, לא מתנהל באופן מקצועי. שירות ברמה של החדרים בארץ לא נתקלנו, גם לא באיזה לובי עם כיבוד מפנק, והאמת שגם לא בהפעלה מדהימה במיוחד. מפעיל אחד ״יכול״ לשלוט על כמה חדרים ביחד, בדיעבד. המפעילים שהיו לנו היו בסדר גמור, קצת אדישים, וידעו אנגלית סבבה.

*תדריך והתנהלות משחק – ברוב החדרים שאנחנו היינו, ולהבנתי גם באחרים, התדריך מבוצע ע״י המפעיל בתוך החדר עצמו. לחלק מהחדרים נכנסנו עם התיקים והפלאפונים, ובשניים מהחדרים כשהיה חלק חשוך והפנס לא עבד, פשוט הוצאנו את הפלאפונים והשתמשנו בהם, נראה שלא כל כך מזיז להם.

*הזמנה מראש – הזמנו מראש לשני החדרים של Trap ול Pirate Cave שבועיים מראש. לפיראטים חשוב להזמין לפחות שבוע מראש, ואפילו יותר אם בא לכם שעה טובה. לחדרים האחרים לא הכי צריך ואם אתם ספונטניים ובאזור של חדר מסוים, שווה לבדוק אם פנוי ופשוט להיכנס.

*״עברו 60 דקות ולא סיימנו, שיט! יוציאו אותנו?״ – בישראל, ההרגל הזה, איך לומר, כבר נהיה סטנדרט לתת לקבוצה לסיים את החדר ולצאת בהרגשה מנצחת. בבודפשט, אם זכיתם למפעיל אדיב ואין קבוצה אחריכם, סביר להניח שיתנו לכם להמשיך ולסיים. אם לא – קחו בחשבון שיש סיכוי גדול שפשוט יוציאו אתכם בתום הזמן. אל תתבאסו, תבקשו לראות את החידות שלא הגעתם אליהם.

*רמת קושי – החדרים שאנחנו עשינו היו מאתגרים וארוכים, המוח כל הזמן עבד, והרבה, ככה שאחרי כל חדר יצאנו ממש עם הלשון בחוץ.
————————————————————————————-

שני החדרים הראשונים שעשינו הם של חברת Trap, חברה עם לא מעט חדרים באירופה ובכלל בעולם. בבודפשט יש להם חמישה, אנחנו בחרנו את Medieval ומיד אחריו את Egyptian. לשני החדרים לא באנו הכי חדים, אחרי טיסה לא קל לעשות שני חדרים ברצף במיוחד שמדובר בחדרים די ארוכים ומעייפים.

Trap – Medieval

הגענו לימי הביניים ואנחנו חייבים למצוא את הדרך החוצה מהטירה העתיקה.
אין כאן באמת עלילה אלא אוסף של הרבה משימות מהנות ומקוריות מאוד שקשורות לתקופה, למעט 2 חידות סתמיות ולא מוצלחות לטעמי – חשבון. יש הרבה משימות פיזיות וחידות מחשבה, כמעט ואין חיפוש. החדר מעוצב מקסים וחלקו נעשה בעבודת יד. יש טכנולוגיה חביבה – הרבה נורות אדומות על תיבות ומגירות בחדר כשברגע ופתרתם חידה מסוימת, נורה אדומה תכבה וככה תדעו שפתרתם בהצלחה את אותה חידה ומשהו אמור לקרות בחדר. אין חיווי קולי ככה שלפעמים צריך לחפש טוב מה קרה. היציאה הייתה טובה ולקראת הסוף המשימות היו ממש כפיות. סך הכל נהנינו וברחנו ממש על הקשקש ב 59 דקות.

לכמה אידיאלי? – 3-5 משתתפים. היחידי שסבבה לזוג מנוסה לדעתי.
מתאים לילדים? – כן, לגמרי!
מחיר: היינו שלושה ועלה לנו ביחד 12,000 HUF (פורינט) שזה פחות או יותר 165₪.
קישור לאתר: https://trap.hu/en/game-medieval.html
דירוג: 8/10

Trap – Egyptian

גם כאן אין ממש עלילה, הגענו למצרים ואנחנו צריכים למצוא את הדרך החוצה מהפירמידה. החדר חוויתי בהרבה מימי הביניים, אבל גם יותר קשה. רוב המשימות מתבססות על פעולות פיזיות, משיכה, הרכבה, הזזה וכו׳ ואין אף מנעול בחדר, רק חבל שאת חצי מהחידות ראיתי בהעתק כמעט מוחלט באחד מחדרי מצרים בארץ ובחדר נוסף אחד, וזה ללא ספק הרס.
הייתה חידה אחת מתסכלת ברמות אחרות, גם כאן חידת חשבון שלא הבנתי את הקשר שלה לתקופה המצרית – נתקענו עלייה המון עד שהמפעילה כבר אמרה לנו מה לעשות. בנוסף, יש חידה אחת שדורשת ידע כללי אבל דילגנו עלייה. הסוף היה מוצלח, אבל הפריטים היו בלויים וזה ממש הקשה על הפתרון. יצאנו עם תחושה שמדובר בחדר מאוד חוויתי והרפתקני אבל מאתגר מאוד ולפעמים לא כל כך הוגן וחבל. יצאנו ב70 דקות.

לכמה אידיאלי? – 3-4 משתתפים בעדיפות ל3 כי יש חלקים צפופים.
מתאים לילדים? – לא, פיזי מדי.
מחיר: היינו שלושה ועלה לנו ביחד 12,000 HUF (פורינט) שזה פחות או יותר 165₪.
קישור לאתר: https://trap.hu/en/game-egyptian.html
דירוג: 7.5/10

Gozsdu Mission – White room

זה התחיל מזה שעברנו ברחוב ונתקלנו בחברת החדרים הזאת שמחזיקה 3 חדרים סך הכל כשהמומלץ והקשה ביותר הוא החדר הלבן. הזמנו יום למחרת לשעה 4 אחרה״צ, וכשהגענו נאמר לנו שקבוצה אחרת כבר בתוך החדר. התעצבנו ממש ותאמנו עם המפעילה לחזור בשעה 5.

אז החדר הפעם עם סיפור ממש מגניב, אנחנו בחדר לבן שכביכול ריק ומשעמם, כשמפתח תלוי מהתקרה וזו בעצם המטרה הסופית, להשיג אותו ולצאת. הוא מוגדר ל90 דקות. אין איזה אווירה פסיכית או עיצוב מטורף, מדובר בחדר חידות משובח ביותר, מתחרה חזק מול פורטל Y! יצאנו משם עם תחושת סיפוק אדירה. מלא הפתעות, אלמנט מרכזי מגניב, ומלא חידות קלאסיות, מקביליות, טהורות ויפות! אמנם גם כאן אין באמת קשר בין החידות לעלילה, אבל נהנינו מכל רגע ויצאנו ב95 דקות.

לכמה אידיאלי? – 3-5 משתתפים.
מתאים לילדים? – קשה מדי וילדים קטנים לטעמי לא ימצאו עניין בחדר.
מחיר: היינו שלושה ועלה לנו ביחד 9,000 HUF (פורינט) במקום 12,000 כפיצוי, וקיבלנו קולה ופנאטה מתנה. זה פחות או יותר יוצא 125₪ אחרי הנחה.
קישור לאתר: https://gozsdumission.hu/index.php/en/reservation/?room_id=3
דירוג: 8.5/10

Pirate Cave

נקלענו בשבי של פיראטים ואנחנו חייבים לברוח משם ולהגיע לאוצר האבוד במערת הפיראטים לפני שהם חוזרים. כל מה שנאמר עליו בעבר פשוט נכון, מדובר בחדר חובה, ויש שם את כל מה שהייתי רוצה לראות בחדר בריחה.
יש לחדר הזה קסם בעיצוב ובאווירה שפשוט מצליח לשאוב את כולם לחוויה פיראטית עוצמתית, יחד עם סאונד הרפתקני ואפקטים קסומים, פשוט ואו.
החדר ארוך, אפילו ארוך מאוד! ואם חשבנו לרגע שסיימנו הכל – אחר כך הגיעה עוד מסה של חידות. רובן מבוססות על מנעולים ולא בצורה מעיקה לדעתי כי החידות יפות ומגוונות מאוד. דרך קבלת הרמזים היא מהיפות שראיתי, מתחרה חזק מול מחנה 23. יש שם אפקט ואו מטורף שלצערי לא חווינו אותו עד הסוף כי הוא התקלקל, מה שהצריך את המפעיל להיכנס פעמיים והוא לא הצליח לסדר אותו. חיכיתי לאותו אפקט הרבה זמן וסוף סוף זה מיושם פה בצורה מדהימה, וללא ספק מתחרה חזק מול מבצע זעפרן. אחרי 60 דקות המשחק נגמר והמפעיל נכנס כשנשארו לנו עוד לא מעט חידות מורכבות, אבל יאמר לזכותו שהוא נתן לנו להמשיך לפתור יחד איתו ולסיים את החדר. די התבאסנו על זה שלא סיימנו, אבל זה לא גרע מהחוויה המדהימה הזאת שאיתה גם סגרנו את הטיול.

קחו את התחתית האדומה עד לתחנה האחרונה שמגיעה לקניון arkad הענק ואחר כך עוד כמה דקות הליכה והגעתם. שווה להרחיק קצת מהעיר ולהגיע לחדר המדהים הזה, ומבחינתי הוא פשוט חובה, גם אם לא תסיימו הכל אל תתבאסו.

לכמה אידיאלי? – 3-5 משתתפים ועדיף עם נסיון כי החדר קשה וארוך.
מתאים לילדים? – כן, הם יעופו על האווירה!
מחיר: היינו ארבעה ועלה לנו ביחד 18,000 HUF (פורינט) שזה פחות או יותר 250₪. טיפה יותר יקר מהמחיר הממוצע.
קישור לאתר: https://www.escapepirateroom.com/booking.php
דירוג: 9/10

2016 כל הזכויות שמורות לפאזל בוקס בע”מתנאים ומדיניות
דילוג לתוכן