חדרי בריחה אמסדרדם, הולנד

חדרי בריחה באמסטרדם, הולנד

נכתב ע"י גיא בוסקו,  הבעלים של חברת הגיימיפיקציה המובילה בארץ

וגיא משה, הבעלים של מתחם חדרי בריחה מפחידים בנתניה, לזמן את הרוע ו-1408

 

 The Architect

הארכיטקט הוא החדר הישן יותר של שרלוקד, החברה שאחראית על "הכספת" הידועה לשמצה, ממנה רק 5% מהשחקנים מצליחים לצאת, עקב תקלות, חידות בעייתיות, ואדישות (מכוונת) של המפעילים.

למרות הנ"ל נהננו בכספת שנה שעברה ולכן חזרנו השנה לשחק בארכיטקט.

עם הגעתנו למקום התבשרנו על ידי מפעילה אדישה שחלה טעות וקבוצה שהיתה אמורה להכנס לכספת נכנסה בטעות במקומינו לארכיטקט. כמובן שמדובר באירופה ובתשלום מלא מראש כך שלא נראתה שמץ של תחושה שהמפעילה מוטרדת מהסיטואציה. היא ביקשה מאיתנו לחכות עד שהקבוצה תצא ואז מיהרה לסדר את החדר.

החדר היה סביר, עם חידות חמודות וכמה חיפושים לא סבירים, אווירתית ועלילתית מאוד מזכיר את המסדר האפל בתל אביב, אבל יצאנו לאחר 45 דקות בתחושה שקיבלנו את גרסת הילדים של החדר (המון פתקים שמסבירים ממש לעשות), ושדילגו לנו על חידות כדי לצמצם זמן בעקבות העיכוב שנוצר. היו דברים שבבירור היו אמורים להיות חלק מהמשחק ולא קרה איתם כלום. כששאלנו את המפעילה עליהם היא טענה שמדובר במסיח, אבל בהשוואה מול אחרים ששיחקו הסתבר אחרת.

החווייה שם הדגישה לי עוד יותר עד כמה החברה הזו בעייתית בכל מה שנוגע לחלק ההפעלתי שלה, וכל מי שרץ לשחק בכספת בעקבות הביקורת של לי חשוב שיהיה מודע לזה.

אבל החדר כחדר בהנחה שאין בעיות הפעלה הוא בהחלט חדר ראוי וטוב יחסית למה שיש לאמסטרדם להציע.

(שוב, החדרים הטובים באמת הם מחוץ לאמסטרדם)

Judgment Day

התייצבנו להציל את העולם בעתיד של שליחות קטלנית.

אין לי הרבה מה לומר על החדר הזה, חדר שעוסק בשליחות קטלנית כבר מציב רף גבוה מאוד רק מהשם שלו ולצערי החדר לא ממש עמד בציפיות האלה. אם באים בידיעה הזו, החדר בסדר גמור. הוא קל מאוד (החדר הכי קל שעשינו בטיול) ויתאים בעיקר למתחילים שרוצים להכיר את התחום או למנוסים שלא יכולים לצאת מאמסטרדם ונמאס להם מסגנון אירופאי של חידות לא הגיוניות וחוסר זרימה. החדר הזה בהחלט זורם.

בגדול קליל וכיפי, פשוט יכול היה להיות כל חדר "בונקר" אחר ולא שליחות קטלנית אז זה רק השם שעושה לו עוול ציפיות.

 Escape Through The Movies

בשנה שעברה שיחקנו בחדר הקודם של חברת בום שיקאגו, "הבריחה דרך הזמן" וזה עד היום החדר עם העלילה הכי טובה שעשיתי אי פעם מכל מאות החדרים ששיחקתי בהם. יצאנו מהחדר בהיי חסר תקדים. העלילה היתה כל כך טובה, שהדבר הראשון שעשיתי אחרי שחזרתי לארץ זה ליצור קשר עם היוצרים ולקנות את הזכויות. חודש אחרי ששיחקנו בו החדר בהולנד נסגר, ואני מקווה שמתישהו הוא עוד יקרה בישראל.

כשפגשנו את היוצר בכנס של שנה שעברה והשתפכנו בפניו על החדר המדהים שלו, הוא סיפר לנו שבפעם הבאה שנבוא להולנד נוכל לשחק בחדר החדש שלהם "הבריחה דרך הסרטים". מיותר לציין שזה היה החדר הראשון שהזמנו בתכנון הטיול שלנו השנה והציפייה הכי גדולה שהיתה לנו אולי מלבד המשחק בכלא (וכמובן הכנס).

החדר גם תוכנן כאקורד סיום לטיול, מספר שעות לפני הטיסה חזרה לארץ, לסיים בגדול.

בימים שלפני המשחק, פגשנו בכנס אנשים שכבר הספיקו לשחק בחדר, והתגובות שלהם ל"איך היה?" נעו בין עיקום פרצוף ל"נחמד" ל"אולי עדיף שתבחרו משהו אחר". לא האמנו. אמרנו לעצמינו "אולי זה רק כמה אנשים".

אחרי ששאר המשלחת הישראלית שיחקה בחדר לפנינו וחזרה עם רשמים לא טובים בלשון המעטה, הציפיות שלנו כבר ירדו לרצפה. "לא נורא" אמרנו, "ציפיות נמוכות זה טוב לחדר".

זה לא עזר. החדר, אם אפשר לקרוא לו כזה בכלל, הוא קשקוש מוחלט של ערימת רעיונות לא בשלה, מתובלת בהפעלה בעייתית מאוד וחידות מהסוג השנוא ביותר על אסקייפרים.

הרעיון מאחורי החדר נהדר ממש, הפתיח מצוין, המבנה של החללים עם פוטנציאל מטורף, ואפשר לראות פה ושם הבלחות של תסריט שכיוון למשהו ואיפשהו הלך לאיבוד לחלוטין בביצוע. עצוב מאוד.

לשמחתי הייתי עדיין בהיי מהבריחה מהכלא (שגם נכון לכתיבת שורות אלה עדיין לא עברה) אז זה לא הצליח להוריד אותי וסיימנו את הטיול עם כמות חוויות גם מעבר לחדרי בריחה שאפשר להכניס לספר שלם.

Catacombs

הרכב – רבעייה מנוסה

מיקום – כ15 דק' הליכה מהתחנה המרכזית באמסטרדם

אז במהלך הכנס גיליתי שנפתח חדר חדש והוא בין המדוברים באמסטרדם, והוא בקרוב יהפוך להיות גולת הכותרת של העיר מבחינת חדרי הבריחה.

הדבר הכי מגניב בחדר הזה הוא שהחדר נמצא באמת מתחת לכנסיה בתוך קטקומבות אמיתיות, הדבר הכי קריפי ומצמרר שיצא לי לשמוע.

סיפור החדר הוא שאנחנו חוקרים של פעילות על טבעית והגענו לכנסיה על מנת להסביר כל מיני תלונות של פעילות על טבעית שמתרחשת שם

החדר מאוד קריפי, על גבול המלחיץ לפעמים, האווירה בחדר מאוד מאוד מורגשת ומאוד חזקה, המפעילים היו מאוד נחמדים ואדיבים, החידות היו מאוד מגניבות וחלק כאלו שאפילו יצא לי לראות אותן הפעם הראשונה, רמת ההפקה היא בין הגבוהות שראיתי בענף, גם החדר הזה מוגדר ל90 דק', התפאורה אין מה להוסיף, אתם אשכרה נמצאים במנהרת קבורה אמיתית אז באמת שזה הכי בתמה שרק אפשר.

הסוף מאוד מאוד מגניב, מעלה אותך באדרנלין עד השמיים, החדר די עמוס בחידות ויש צורך גם פה לפעול תמיד

אם הייתי צריך להמליץ על מי מבין השניים הייתי ממליץ על הקטקומבה יותר מאשר על הכספת, אישית יותר מתחבר לזאנר הזה ויותר נהנתי שם.

אם יוצא לכם להיות באמסטרדם ואתם רוצים לעשות חדרים, אני חושב שאלו הם החדרים היותר מובלים שיש לעיר הזו להציע, כמובן שלא הייתי ממליץ להגיע לאחר ביקור בקופי שופ ?

גיא בוסקו הוא יוצר חדרי בריחה, הבעלים של חברת הגיימיפיקציה המובילה בארץ, שעוסקת בפתרונות משחקיים וחידתיים עבור חברות, ארגונים, מוזאונים, מרכזי מבקרים, חדרי בריחה נייחים וניידים.

contact@cerebro.co.il

2016 כל הזכויות שמורות לפאזל בוקס בע”מתנאים ומדיניות
דילוג לתוכן